Wojtek
Dołączył: 04 Sty 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:48, 03 Lut 2008 Temat postu: informacje |
|
|
Citroen Jumper - prawdziwy ciężarowiec
Model pojawił się na rynku w 1995 roku zastępując wysłużonego C25/35. Skonstruowano go podobnie jak poprzednika w kooperacji PSA i Fiata. Bliżniacze modele to Peugeot Boxer i Fiat Ducato. Od roku 2002 oferowany jest model po face liftingu. Zmodernizowano konstrukcję auta, wzmocniono sztywność nadwozia, lepiej je wyciszono, wyeliminowano lub znacznie ograniczono źródła drgań. Zmieniono gamę silników i opcji wyposażenia dodatkowego.
Jumper jest największym autem w ofercie firmy. Oferowany jest w szerokiej palecie dostępnych opcji. Każdy może "skroić" sobie auto na miarę. Do wyboru mamy:
- trzy całkowite masy dopuszczalne: 2,9 / 3,3 / 3,5 tony
- cztery rozstawy osi
- siedem rodzajów nadwozia
- silniki: 1.9D / 1.9TD / 2.0i / 2.0HDi / 2.5D / 2.5TD / 2.2HDi / 2.8 HDi / 2.8D
Daje to naprawdę potężną liczbę możliwych wariantów. Pojemność użytecznej przestrzeni ładunkowej waha się od 7,5 do 14 m3. Dostępna jest także wersja 4x4. Aby całkowicie zawrócić w głowach - lista dodatkowych opcji:
- radar cofania
- dźwiękowy i wizualny sygnalizator wyprzedzania, działajacy w oparciu o kamerę wbudowaną w lusterko zewnętrzne - kierowca jest informowany o tym iż wyprzedza go inny pojazd
- kamera ułatwiająca cofanie
- nawigacja satelitarna
- fotel kierowcy o zmiennym stopniu amortyzacji
- tempomat
O detalach jak ABS, ASR, poduszki powietrzne, czy klimatyzacja nawet nie będę wspominał - to już standard.
Wnętrze doskonale wyciszone - zapewnia komfort na długich trasach. Deska rozdzielcza została wyposażona w wyświetlacz który informuje o aktualnym czasie, przebiegu, poziomie oleju. Dodatkowo można zainstalować tachograf kontrolujący pracę dwóch kierowców.
Silniki - 2.2HDi (74kW / 100KM max moment 240Nm) z wtryskiem bezporśrednim Common Rail, oraz wersje 2.0 HDi (64kW / 85KM max moment 195Nm) i 2.8HDi (93,5kW / 127KM max moment 300Nm). Wszystkie spełniają normę Euro 3. Silniki te oferowane są od face liftingu modelu - wycofano zwykłe diesle - pozostawiono wyłącznie HDi. W nowym modelu zastosowano hydrauliczne sterowanie sprzęgła.
Dodatkowe opcje - nowość w tym segmencie aut:
- elektroniczne wspomaganie parkowania oparte na czterech czujnikach.
- radioodbiornik z funkcja RDS, telefonem, rozpoznawaniem głosu, koderem/dekoderem plików MP3 - dane wyświetlane są na ekranie ciekłokrystalicznym. Możliwa jest też opcja z kolorowym ekranem TFT 5''3/4 i nawigacją satelitarną z użyciem map elektronicznych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|