FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum www.citroenxx.fora.pl Strona Główna
->
Citroen BX
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Osobowe citroeny
----------------
clock
Citroen AX
Citroen BX
Citroen CX
Citroen XM
Citroen ZX
Citroen C1
Citroen C2
Citroen C3
Citroen C4
Citroen C5
Citroen C6
Citroen C8
Citroen Saxo
Citroen Xantia
Citroen Xsara
Citroen Xsara Picasso
Citroen C-crosser
Citroen DS3
inne...
prototypy
I te większe...
----------------
Citroen Evasion
Citroen Berlingo
Citroen C15
Citroen Jumper
Citroen Jumpy
inne...
prototypy
Hyde Park
----------------
na wesoło
mechanika
inne
Przedstaw się ;)
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Wojtek
Wysłany: Wto 19:56, 15 Sty 2008
Temat postu:
oj tak, zrobie kilka zdjęć swojemu i je tu wrzuce
Elektronik_
Wysłany: Wto 19:38, 15 Sty 2008
Temat postu: opis
coś dla nie znających jak wygląda samochodzik
po tuningu może być taki
a takze tak
ale nie ma to jak stary dobry BX
i jeszcze środeczek
Wojtek
Wysłany: Wto 18:27, 15 Sty 2008
Temat postu: opis
Citroën BX - samochód osobowy klasy średniej produkowany przez firmę Citroën w latach 1982 - 1994.
Opis
Wersje nadwoziowe obejmowały pięciodrzwiowego hatchbacka (Berline) i kombi (Break lub Evasion). Przez 14 lat produkcji powstało 2 315 739 tych aut. Nadwozie zapewniało komfort podróży dla 4 osób, mimo że auto rejestrowano jako pięcioosobowe. Bezpośrednio na komfort wpływało zastosowane zawieszenie hydropneumatyczne pierwszej generacji, odziedziczone z modelu GS/GSA i CX. Nadwozie auta wykonano w dużej części z kompozytów (m.in. pokrywa silnika w wielu wersjach, tylna klapa bagażnika w każdej wersji, poszycie tylnych słupków wersji Berline), samo zaś puste nadwozie waży około 250 kg. Citroën BX to jedno z niewielu aut koncernu PSA o wysoce modułowej konstrukcji. Taka budowa obniża koszt produkcji wielu różnych wariantów wyposażeniowych. Po faceliftingu przeprowadzonym w 1986 auto zwracało uwagę niezwykle starannym zabezpieczeniem antykorozyjnym (wszystkie blachy dwustronnie cynkowane, całe podwozie powlekane PVC), dzięki czemu trudno było znaleźć 10-12 letnie egzemplarze z ogniskami korozji (pod warunkiem że auto nie było powypadkowe).
Napęd i układ przeniesienia napędu
W Citroënie BX montowano rzędowe, czterocylindrowe, silniki czterosuwowe, OHC:
Benzynowe o pojemnościach:
* 1124 cm3, 8v, 40-42kW (rzadko spotykane), typu X oraz TU
* 1380 cm3, 8v, 45-59kW, typu X oraz TU
* 1580 cm3, 8v, 53-76kW, typu XU
* 1905 cm3, 8v lub 16v, 70-116kW, typu XU
Silniki wysokoprężne i turbodoładowane typu XUD o pojemnościach:
* 1769 cm3, 8v, wolnossący 44kW, turbodoładowany 66kW
* 1905 cm3, 8v, 47-51kW
Silniki benzynowe są wyposażone w następujące warianty systemów zasilania:
* Gaźnikowy - Solex, Weber.
* Wtrysk jednopunktowy (SPI).
Jednostki napędowe są zamontowane z przodu pojazdu, poprzecznie do jego osi i napędzają koła przednie - z wyjątkiem modelu BX 4x4.
Do wyboru była czerobiegowa skrzynia automatyczna ZF4HP14 (silniki 1580-1905 benzyna i 1905 diesel wolnossący), lub skrzynia manualna o 4 lub 5 przełożeniach:
* BH3 tylko dla modeli z silnikiem X (tzw. monoblok).
* MA dla modeli z silnikiem TU.
* BE1 i BE3 dla modeli z silnikiem XU i XUD.
Zawieszenie
BX posiada niezależne zawieszenie hydropneumatyczne pierwszej generacji, z przodu zastosowano kolumny MacPhersona z tyłu wahacze wleczone, osie posiadają stabilizatory.
Wyposażenie
Oferowano w tym modelu bardzo bogaty wybór wyposażenia dodatkowego, dostępna była również klimatyzacja i to już od samego początku produkcji. Lista wyposażenia opcjonalnego obejmowała m.in.:
* klimatyzację
* pełną elektrykę szyb i lusterek
* komputer pokładowy
* skórzaną tapicerkę
* system audio z gniazdami słuchawek dla pasażerów
* wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju
Wersje specjalne
Wyprodukowano również bardzo dużo wersji specjalnych o nietypowym wyposażeniu, w tym niezwykłą wersję Digit (cyfrowa deska rozdzielcza, komputer pokładowy - wyprodukowano ok. 5 tys. sztuk). Dostępne były również wersje GT (ośmiozaworowe) i GTi (szesznastozaworowe) oraz z napędem na 4 koła. W latach 1985-1986 wyprodukowano także niewielką ilość pojazdów w sportowej wersji 4TC o zmienionym designie - 200 sztuk z silnikiem o mocy 200 koni mechanicznych oraz 20 sztuk z silnikiem o mocy 360 koni mechanicznych. Wyprodukowanie tej wersji było potrzebne Citroenowi do uzyskania dla BX-a licencji rajdowej.
Parametry (wersja GTi 16V):
* Cylindry: 4 w układzie rzędowym, ustawione w poprzek pojazdu.
* Zawory/cylinder: 4 z hydraulicznym kasowaniem luzu.
* Pojemność skokowa: 1905 ccm.
* Stopień sprężania: 10,4
* Moc maksymalna kW/KM: 116/160 przy 6500 rpm.
* Moment obrotowy maksymalny: 177 Nm przy 5000 rpm.
* Dopuszczalna prędkość obrotowa: 7200 rpm.
* Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,8 s.
* Prędkość maksymalna: 218 km/h.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by
Sopel
&
Programosy
Regulamin