Autor Wiadomość
Elektronik_
PostWysłany: Śro 14:08, 16 Sty 2008    Temat postu: opis XM

samochód osobowy, klasy wyższej-średniej produkowany przez firmę Citroën w latach 1989 - 2000. Wersje nadwoziowe obejmowały pięciodrzwiową limuzynę i kombi (break). Zdobył zaszczytny tytuł Samochodu Roku 1990. Jako następca modelu CX również wyposażony był w zawieszenie hydropneumatyczne, lecz już drugiej generacji zwanej hydroaktywnym. Wersja z silnikami 3.0 V6 12v wyposażane były w odziedziczony po Citroënie CX układ kierowniczy diravi.

Auto produkowano w bardzo szerokiej gamie wyposażeniowej. Dostępne były zarówno maksymalnie zubożone wersje robocze (co jest niezwykle rzadkie w tym segmencie aut), jak i bardzo bogato wyposażone limuzyny dla bogatej klienteli. Lista dostępnych dodatków obejmowała m.in.:

* zawieszenie hydroaktywne z opcją SPORT
* skórzaną, lub zamszową tapicerkę
* doskonały system audio
* komputer pokładowy
* automatyczną klimatyzacje
* podgrzewanie foteli
* pełne sterowanie radiem z kierownicy
* elektrycznie regulowanie i podgrzewane lusterka
* elektrycznie regulowane wszystkie szyby
* telefon
* drewniane wykończenie deski rozdzielczej i drzwi
* dodatkową tylną szybę, przeciwdziałającą wychłodzeniu wnętrza po otwarciu bagażnika
* pełną elektrykę foteli
* automatyczne skrzynie biegów firmy ZF

Po zakończeniu produkcji XM jego następcą został przejściowo Citroën C5. Jednak prawdziwym następcą jest zaprezentowany na salone samochodowym w Genewie w 2005 roku Citroën C6.

Parametry wersji 3.0 V6 24v [edytuj]

* Cylindry: V6, wał korbowy ułożony poprzecznie.
* Zawory/cylinder: 4
* Pojemność skokowa (cm sześcienne): 2963
* Moc Maksymalna (kW/KM): 147/200 przy 6000 rpm.
* Moment obrotowy Maksymalny (Nm): 260 - 3600 rpm.
* Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 8,0
* Prędkość maksymalna (km/h): 235




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group